Hvad er mere afgørende for succes i en virksomhed, non-profit eller association end dens vigtigste eksterne målgrupper og aktører?
Intet.
Disse interessenter adfærd indvirkning direkte næsten hver forvaltning og drift aktivitet af organisationen. Fra retail protektion, rekruttering, civic aktivitet, bidrag og strategiske alliancer til medlemskab, program deltagelse, plain gamle salg, og næsten alt andet.
Hvilket betyder, hvis du er sådan en manager, kan det have en reel mulighed for at gøre noget positivt om opførsel af dem vigtige uden for publikum i jeres at de fleste påvirker din operation.
Med andre ord, kan du oprette slags eksterne interessenter opførsel forandringer, der fører direkte til din egen ledelsesmæssige mål.
Du kan gøre dette ved at overtale disse nøgle uden for folk at din måde at tænke og derefter hjælpe med at flytte dem til at træffe foranstaltninger, der tillader din afdeling, afdeling eller datterselskabet til at lykkes.
Når du beslutter at flytte dine ledelsesmæssige pr til et helt nyt niveau, her er nogle rigtige hjælp for dig.
Det hedder den grundlæggende forudsætning for public relations og det går sådan her: mennesker handle på deres egen opfattelse af fakta før dem, der fører til forudsigelige adfærd som noget kan ske. Når vi opretter, ændrer eller forstærke denne udtalelse ved at nå, at overtale og flytter til ønsket-handling netop de mennesker hvis opførsel påvirker organisationen mest, pr mission er fuldført.
Men det vil ikke meget brug medmindre PR gruppemedlemmer tilknyttet din enhed forstår at blueprint og forpligte sig til dens gennemførelse, begyndende med centrale publikum perception overvågning. Sandheden er, din PR folk er allerede indenfor den opfattelse og adfærd, så de vil være af reel brug for denne indledende udtalelse vurderingsprojekt.
Men pause her. Du skal forsikre dig, at din pr folk virkelig forstår bare hvorfor det er så vigtigt at vide, hvordan din vigtigste eksterne målgrupper opfatter dine aktiviteter, produkter eller tjenester. Skal de acceptere den realitet, at opfattelser næsten altid føre til adfærd, der kan hjælpe eller såre din enhed.
Hvorfor ikke tage lidt tid at gennemgå med dem din plan for overvågning og indsamling opfattelser af spørgende medlemmer af dine vigtigste uden for publikum. Spørgsmål som disse: hvor meget ved du om vores organisation? Har du haft forudgående kontakt med os og var du tilfreds med udveksling? Er du fortrolig med vores tjenester eller produkter og medarbejdere? Har du oplevet problemer med vores folk eller procedurer?
Ja, undersøgelse specialister kan altid blive bragt at gøre udtalelse overvågning arbejde, og de også kan køre op dine omkostninger. Men uanset hvem stiller spørgsmål, målet er stadig det samme: identificere usandheder, falske antagelser, grundløse rygter, unøjagtigheder, misforståelser og andre negative opfattelse, som kan udmønte sig i sårende adfærd.
Dit mål, er naturligvis, at gøre noget ved de mest alvorlige forvridninger du opdage under din nøgle publikum perception overvågning. Vil det være at ordne den farlige misforståelse? Korrekt at brutto unøjagtighed? Eller stoppe det potentielt blodige rygte død i sit spor?
Desværre, du vil gøre nogen fremskridt pÃ¥ alle uden den rigtige strategi til at fortælle dig, hvordan vi kommer videre. Men husk at der er kun tre strategiske muligheder nÃ¥r det kommer til at gøre noget om opfattelse og mening. Ændre eksisterende perception, skabe opfattelse hvor der kan være ingen, eller styrke den. Den forkerte strategi pick vil smage ligesom bleu ost dressing pÃ¥ din lever og løg, sÃ¥ vær sikker pÃ¥ din nye strategi passer godt med dine nye pr mÃ¥l. Du ville ikke gerne Vælg “change” nÃ¥r fakta diktere en “styrke” strategi.
Udfordringen er nu at forberede et pænt sat sammen besked og dirigere den til medlemmer af din målgruppe. Det er altid et problem at oprette en handlingsrettede meddelelse, der vil hjælpe med at overtale et publikum til din tankegang.
Naturligvis, har du brug for din bedste skriftkloge for denne ene, fordi han/hun skal bygge nogle meget specielle, korrigerende sprog. Ord, ikke der blot overbevisende, overbevisende og troværdige, men klar og saglig, hvis de er til at skifte opfattelse/mening mod dit synspunkt og føre til adfærd du har i tankerne.
NÃ¥r din PR team har undersøgt det arbejdsprodukt, er det til næste udvælgelsesprocessen–kommunikation taktik mest tilbøjelige til at bære din besked til din mÃ¥lgruppe opmærksomhed. Der findes tonsvis. Fra taler, facilitet ture, e-mails og brochurer til forbrugeren briefinger, interviews med medier, nyhedsbreve, personlige møder og mange andre. Men du skal være sikker pÃ¥, at de taktik du vælge er kendt for at nÃ¥ folk som dit publikum medlemmer,
Af den måde, du måske ønsker at undgå at distribuere et sådant korrigerende budskab fra hustagene, og afsløre din besked før mindre møder og præsentationer snarere end ved hjælp af højere profil pressemeddelelser skyldes troværdigheden af enhver besked er skrøbelige og altid står på spil.
Du vil snart høre opkald til statusrapporter, som vil fortælle dig og din PR team til at få travlt på en anden opfattelse overvågning session med medlemmer af din eksterne målgruppe. Du vil også ønsker at bruge mange af de samme spørgsmål bruges i den første benchmark-session. Stor forskel er denne gang, at du vil være i konstant alarmberedskab for tegn at den dårlige nyheder opfattelse ændres i din retning.
Jeg har altid troet det heldigt, at sådanne sager normalt kan fremskyndes ved blot at tilføje flere kommunikation taktik samt øge deres frekvenser.
I slutningen af dagen, hvad du vil have din nye PR plan at gøre er overtale dine vigtigste uden for interessenter til din måde at tænke, så Flyt dem til at opføre sig på en måde, der fører til succes af din afdeling, afdeling eller et datterselskab.
Din største succes hemmeligheden er, nÃ¥r din “target offentligheder”–dem alle vigtige uden for stakeholder publikum – faktisk handle ud fra deres opfattelse af de faktiske omstændigheder, de hører om du og din operation. Hvilket betyder, at du virkelig har noget valg, men for at handle hurtigt og effektivt med disse opfattelser af gør hvad der er nødvendigt for at nÃ¥ og flytte de vigtigste eksterne mÃ¥lgrupper af jeres til handlinger, du ønsker.
udgangen
Du er velkommen til at offentliggøre denne artikel og ressource box i din ezine, nyhedsbrev, offline offentliggørelse eller hjemmeside. En kopi vil blive værdsat på mailto:bobkelly@TNI.net. Ordoptælling er 1135 herunder retningslinjer og ressource boks.
Robert A. Kelly © 2004.

Leave a comment

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *